Magyarországi vasútvonalak, vasúti vonalszakaszok felújítására, átépítésére, rehabilitációjára kiírt közbeszerzési eljárások kapcsán kötött előzetes megállapodások miatt 7,178 milliárd forintos bírságot kapott négy magyar cég a Gazdasági Versenyhivataltól. Az adófizetők pénzén fenntartott vasút fejlesztési pénzeit abban az időben szerezték meg így a vállalkozók, amikor egy másik ügy szerint a MÁV mindent megtett azért, hogy a magánvasutak ne tudják kiszolgálni a magyar ipart. Vasúti piacfelügyelet hiányában a vasútnál eltűnő pénzeknek egyedül a GVH megy utána, jó pár év késéssel.
Egy olyan monopóliumot mint a vasút elvileg egy, a kormánytól és a vasúttól független piacfelügyeleti szerv kellene ellenőrizzen és szabályozzon preventív jelleggel, és a versenyhatóságnak az utólagos, a piaci szereplők közötti összejátszásokat kellene megbüntetnie. Mivel azonban a Magyar Vasúti Hivatalt (melyet én vezettem) megszüntették, csak az utólagos ellenőrzés maradt, ami persze nem terjedhet ki mindenre, és csak a pénz egy kis részét követheti nyomon. De az most megvan: tudjuk, hogy mennyit buktunk a vasútépítésen és fenntartáson.
Érdemes az érintettek körét és az elkövetési módot összevetni az autópálya-kartell ügyével.
Ma az is kiderült, hogy a vasutasok nagyban lopták az üzemanyagot - de ezúttal a trianoni határtól pár kilométerre északra.