Az európai gazdasági növekedés az elmúlt években általában a világ minden régiójánál lassabb volt. Az európai magángazdaság a világ legversenyképesebb vállalati szegmenseiben található, az állami vállalatok vagyonkezelése és hatékonysága azonban szinte mindenhol kritika tárgya. Úgy tűnik, hogy a kilencvenes évek után újabb nagy privatizációs hullám következhet. Tőzsdére készül a világ egyik legnagyobb állami vállalata, a Deutsche Bahn vasúttársaság. A lengyel polgári jobbközép koalíció egyik fő gazdaságpolitikai célkitűzése a nagymértékű privatizáció. Az olasz választási kampány egyik fő kérdése a privatizáció, a kampány közben zajlik a csődbe ment állami Alitalia légitársaság eladása. Görögországban kikötő-privatizáció zajlik. A gyakran korrupciótól fertőzőtt államosított közlekedési szektor az új magánosítási hullám egyik legfontosabb terepe.Az olasz állami vagyonkezelő alapítványa, a Fonadazione IRI illetve a Fondazione Eni Enrico Mattei az egész EU-ra kiterjedő Privatizációs Barométert működtet. A honlapon érdemes elolvasni, ők hogyan látják a magyar privatizáció történetét, és a szöveg melletti térképen utána tanulságos végigklikkelni a szomszédainkat is.
Privatizáció Európában
2008.04.06. 12:08 | antal.daniel | Szólj hozzá!
Címkék: gazdaság magyarország piacgazdaság
A bejegyzés trackback címe:
https://antaldaniel.blog.hu/api/trackback/id/tr621709611
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
