Véleményem szerint a mellékvonalak bezárásáról szóló értelmetlen reformpótcselekvés végét jelzi az, hogy a kormány megnyit néhány vidéki vasútvonalat a személyszállító járatok előtt is. A rituális bűnbakképzés után most végre valóban lehet arról beszélni, hogy kinek milyen közszolgáltatás jár, és vajon miért kerül olyan irdatlanul sokba a MÁV nevű vállalatcsoport fenntartása Magyarországon.
Remélem, hogy a mellékvonalak hivatalos újranyitásával a rituális közlekedéspolitika helyét a racionális közpolitika-alkotás veszi át. Ha viszont a miniszterelnök által meghirdetett 29 pontot következetesen alkalmazzák az állami vasutakra is, annak a költségmegtakarítási hatása a sokszorosa lehet a "bezárt" mellékvonalakon "megspórolt összegnek", és még a korábbi reformjavaslatokon is túlmenő pénzáramlásokat szabadíthat fel. Innen pedig már csak egy lépés utolérni az európai vasútpolitikát, amely tíz éve azt hirdeti, hogy akinek van pénze, az vásárolhasson magának kiegészítő szolgáltatást a magánvasutaktól vagy az állami vasutak nem közfinanszírozott helyeire is. A tényleges megtakarítások és az új utasoktól érkező új bevételek már valóban meghozhatják húsz szűk esztendő után a vasúti szolgáltatások kínálatának mennyiségi és minőségi bővítését.
Ahogy tegnap beharangoztam, a komment.hu oldalán jelent meg véleményem a témában, amit remélem, hogy ennél a blognál többen fognak elolvasni és vitatni ott.