"Érdekesen" indult a Margít-híd felújítása, hiszen a városházi nagykoalíció egy olyan ajánlattevővel kötött szerződést, aki az eredetileg tervezett összegnél tizenötmilliárddal kért többet (vagyis száz százalékkall). Az index folyamatosan nyomon követi a kifizetéseket és ma arról számolt be, hogy a fővállalkozó tovább 740 milliót követel, valamint négy hónap haladékot. Engem az érdekelne, hogy mennyibe kerül a négy hónap haladék.
A közlekedési infrastrukturális beruházások értékelésénél a beruházás költségei között szoktuk értékelni a beruházás által meghosszabbodott, illetve megtakarított utazási időt. Ezzel a módszertannal a fővárosiak a négyes metró megtérülése kapcsán ismerkedhettek meg, ahol a mai napig el lehet azon vitatkozni, hogy utasonként 6,4 perc hány forintot is ér?
Nem kell ahhoz közlekedési szakértőnek lenni, hogy tudjuk, a Margít-híd lezárása minden nap hatalmas közvetlen és közvetett költségeket ró a fővárosiakra, illetve a fővárosban tartozkodó vidékiekre és külföldiekre. Az index legújabb cikkéből megtudjuk, hogy a hidat elkerülő járatok a BKV-nak négy hónapra 132 millió forintba kerülnek, azt azonban sehol nem találtam meg, hogy ez hány perc kiesést jelent az utazóknak. A négyes metrónál "bevált" gyakorlat szerint a kiesett órák számát kellene a budapesti átlagbérrel felszorozni. Azután érdemes volna azon elgondolkodni, hogy ezt az összeget ki és milyen úton érvényesíthetné azzal szemben, aki a késedelem okozója. (Ebben a főváros és a kivitelező természetesen egymásra mutogatnak).