Euractiv.hu

Nincs megjeleníthető elem

visegrad-investments.com

Nincs megjeleníthető elem

HTML

Antal Dániel blogja

Antal Dániel

Promote Your Page Too Hosszú ideje vezetek blogokat, és ide hoztam át azokat a bejegyzéseimet, amelyek szélesebb közönségnek szólnak, illetve nem avultak el (mint például a kiállítás-meghívók és felhívások).

Euractiv Gyors





Friss kommentek

Magyarország!

GA

Az európai légtér most II. - üres

2010.04.17. 14:18 | antal.daniel | 9 komment

Címkék: repülés közlekedés vasút klímaváltozás portfolioblogger

Az izlandi Eyjafjalla vulkán kitörésének köszönhetően ma szinte teljesen üres az európai légtér. A finn légierő kísérletileg is igazolta, hogy a vulkáni hamuban repülni veszélyes. Az egyébként is szinte felfoghatatlan egybeesésekre és történelmi párhuzamokra épülő lengyel elnöki tragédia újabb baljós ómene, hogy a katyni megemlékezésre repülőben elhúnyt lengyel állami vezetők temetésére a legtöbb államfő az európai légtérzár miatt nem érkezik meg.

Emlékeztetül, egy normális péntek (nem szombat) reggel az alábbi képnek megfelelő forgalom van Európában. Mint azt a korábbi poszthoz hozzászóló, nálam hozzáértőbb emberektől tudjuk,  körül kialakult vitából megtudtuk, a flightradar24.com messze nem mutatja be az összes gépet, pusztán azt,nem radar a szónak abban az értelmében, ahogy a légiközlekedés résztvevői használják, más, és részben kevesebb adatot tartalmaz, mint a Flightstats, és a repülés szerelmesei által fenntartott, regisztrációhoz kötött http://radar.piopawlu.net/ jogos versenytársa a Google mashup alkalmazásnak.

A baljós vulkáni kitörés rengeteg kellemetlenséget és kárt okoz Európában, de egy csomó haszna is lesz. Egyrészt meg fogjuk tudni, hogy hol sikerült újraéleszteni a vasúti szektort, és milyen mértékben képes újra versenyre kelni a repüléssel. Nagyon sok hasznos adatot fogunk kapni a klímamodellekhez is. Sokan 2010-re várták az elmúlt két évszázad hőmérsékleti rekordját - meglátjuk, hogy a jól mérhető mennyiségű hamu mennyit napfényt és hőt ver vissza, és hova. Rengeteg közlekedési hálózati modellt lehet most tesztelni és kalibrálni - hogyan terjed a zavar, miként reagálnak rá a hálózatok, és milyen helyettesítő kapacitások lépnek be egy nagymértékű kapacitás-kiesésnél.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://antaldaniel.blog.hu/api/trackback/id/tr721929304

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem a vulkán miatt nem repülnek 2010.04.20. 09:12:45

Néhány meteorológus hipotézisei állították le Európai légiközlekedését. Pedig a feltételezések jelentős részére nincs tudományos bizonyíték. Egyre inkább úgy tűnik, hogy elsősorban nem az izlandi vulkán kitörése akadályozta, akadályozza az európai lé...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spag · http://railzone.nl 2010.04.17. 14:40:15

Én is kíváncsi vagyok, hány vasúttársaság mulasztja el ezt a ritka marketing lehetőséget, hogy bemutassa, megbízható iparág.

A szokatlanul durva télen az Eurostar, a holland vasút és persze a MÁV már elmulasztott egy hasonló lehetőséget, sőt.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.04.17. 16:58:46

A MÁV-nak nem nagyon vannak használható járművei ahhoz, hogy kihasználja a lehetőséget, de tényleg érdekes lesz nézni.

mig8 (törölt) 2010.04.18. 17:57:04

Azért vannak a MÁV-ban még rejtett tartalékok... Vontatási kapacitás és járműállomány terén mindenképp.

Kíváncsi vagyok, hogy a MÁV-vezetők mikor fogják elkezdeni mondani, hogy lám-lám mi mindenre lett volna képes a vasút, ha megkapja a szükséges támogatást! :-)

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.04.18. 20:54:50

Az európai légiközlekedés kényszerpihenője szakértők szerint olyan hosszúra nyúlhat, hogy akár le is nullázhatja az idénre jósolt 1-1,5 százalékos európai növekedést. Heti 5-10 milliárd dolláros kárt okoz a hamu az európai idegenforgalomban, csak a légitársaságok vesztesége napi 200 millió dollár, a kerozinszükséglet csökkenése pedig az olajárakra is hatással lehet. index.hu/gazdasag/vilag/2010/04/18/a_vulkani_hamu_lenullazhatja_az_idei_europai_novekedest/

Mondjuk szerintem nem egyértelmű a hatás, a csökkenő olajár egy csomó iparágnak kedvező.

És lássuk mire képes a MÁV-Start: mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=14bc841d6d9608

A megnövekedett utasforgalom miatt, illetve az emiatt kialakuló hosszabb sorban állás elkerülése érdekében javasoljuk a Keleti pályaudvar mellett a Budapesti menetjegyiroda, Nyugati, Déli és Kelenföld nemzetközi pénztárainak igénybevételét is, ahol meghosszabbított nyitvatartással várjuk utasainkat.

Izgalmas!

is 2010.04.19. 07:31:16

taxis blokád, 3 nap közlekedésmentesség ->tiszta levegő, a város nem halt be. az is jó kísérlet volt, bár arra sem vágyott senki.

is 2010.04.19. 09:40:13

ja, és nagyon várom a Párizs-Berlin-Prága-Budapest gyorsvasutat. az hogy áll most?

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.04.19. 13:54:22

@is Bécsig 2012-ig kész lesz a gyorsvasút, onnan kéne továbbépíteni, de Magyarországon ennek még sem a tervei, sem a szervezeti keretei, sem a nyomvonala nem ismert, szóval ez még a huszas évek zenéje. Szerintem amíg Budapest új urbanisztikai koncepciója el nem készül ,addig bele sem lehet kezdeni - az osztrákoknál is a büdzsé fele arra ment el, hogyan vezessék be Bécsbe a TGV-t. Hiába megy a nyílt pályán kétszázötven felett egy vonat, ha 60 kilométerrel a cél előtt le kell lassítania, és lépésben bemennie a városba. (Nagy-Britanniában is a Csalagút után több mint egy évtizeddel készült ez a Londonba vezető szakasz, amitől a menetidő tényleg lecsökkent). Magyar várospolitika nélkül a nagysebességű vasútról nincsen értelme beszélni.

mig8 (törölt) 2010.04.19. 22:20:48

@antal.daniel:

Bocsánat, hogy ebbe is belekontárkodok. Nem az én szakterületem a vasúttervezés, csak pár éve együttdolgoztam olyanokkal, akik talán jobban értettek hozzá nálam.

Ami az akkori állapot volt, aszerint volt nyomvonal, több változat is. Abban azonban megegyeztek, hogy Budapest előtt valahol - ez változó - rácsatlakoztak volna az 1-es vonalra (ez megy Tatabánya felé).

A "lépésben bemenni" nem tudom, hogy mekkora sebességet jelentett Londonban, azonban nálunk a pálya - ha jól emlékszem - elvileg 120-at tesz lehetővé egész közel Kelenföldig.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.04.20. 11:07:54

A TGV (high-speed train) nem interoperábilis a jelenlegi hálózattal, és nagyon drága hozzá minden, a jármű is. Elképzelhető, hogy egy high-speed train a magyar hálózaton közlekedjen (némi átalakítás után), de semmivel sem lesz gyorsabb, mint egy mostani vonat, annak meg mi értelme volna? De ez off topic, mindjárt nyitunk egy high-speed train vitát is.
süti beállítások módosítása