Euractiv.hu

Nincs megjeleníthető elem

visegrad-investments.com

Nincs megjeleníthető elem

HTML

Antal Dániel blogja

Antal Dániel

Promote Your Page Too Hosszú ideje vezetek blogokat, és ide hoztam át azokat a bejegyzéseimet, amelyek szélesebb közönségnek szólnak, illetve nem avultak el (mint például a kiállítás-meghívók és felhívások).

Euractiv Gyors





Friss kommentek

Magyarország!

GA

Újranyitják a vasúti mellékvonalak egy részét

2010.06.21. 22:18 | antal.daniel | 2 komment

Címkék: vasút mellékvonalak portfolioblogger

Ma Fónagy János bejelentette, amit már a Kötött pálya olvasói tudhattak: a személyszállítás előtt is megnyílik öt vidéki vasútvonal.

A magyar állami vasutakról immár rendszereken átívelően a lassúság, a tehetetlenség és a piszok jut a legtöbb ember eszébe. A számtalan leányvállalattal körbevett MÁV külfödön és belföldön egyaránt évek óta a központi költségvetésre leselkedő legnagyobb veszélyforrásként van számontartva. Ennek a rendszernek a „rendbetételét” évtizedeken át egy olyan középkorias misztériumjáték keretében végezték, ahol az állandóan változó szereplők egy minden bennfentes által ismert történetvezetéssel és szereposztással játszották el a „mellékvonalak” bezárásával való fenyegetés és a rendkívüli költségvetési juttatások megszerzéséről szóló mesét. Úgy gondolom, hogy ha a kormány nem vasúti mellékvonalak „bezárásáról”, hanem „megnyitásáról” dönt, akkor kísérletet tehetünk a rituális közlekedéspolitikát racionálissal való felváltására. És akkor mi is lesz a „mellékvonalakkal”? Hosszabb kommentárom holnap jelenik meg a komment.hu oldalán. 

A ma esti RTL Klub Híradóban kb a 7. percnél kezdődik a téma, ahol engem is megszólaltattak egy rövid bejátszás erejéig. 

Itt van rengeteg régi vasúti anyag, és különönsen egy, két mellékvonalas vita és mellékvonali linkek.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://antaldaniel.blog.hu/api/trackback/id/tr262099510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Polgár 2010.06.23. 14:30:01

Írod: ha végviszik a 29 pontot a MÁV-ra is, akkor...

hvg.hu/gazdasag/20100608_Orban_gazdasagi_akcioterv

Melyik a releváns? A bértömeg-gazdálkodás?

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.06.23. 18:20:36

Nem lehet tudni, hogy melyik releváns. Mivel a MÁV nagyrészt a közszféra része, elvileg a bértömeg-gazdálkodás és a menedzseri bérplafon is vonatkozhatna rá. Ezek eredője éves szinten kb. 30 milliárddal tehermentesítené a költségvetést, hiszen ez szinte teljesen tovább van hárítva az államháztartásba.
süti beállítások módosítása