Ma Fónagy János bejelentette, amit már a Kötött pálya olvasói tudhattak: a személyszállítás előtt is megnyílik öt vidéki vasútvonal.
A magyar állami vasutakról immár rendszereken átívelően a lassúság, a tehetetlenség és a piszok jut a legtöbb ember eszébe. A számtalan leányvállalattal körbevett MÁV külfödön és belföldön egyaránt évek óta a központi költségvetésre leselkedő legnagyobb veszélyforrásként van számontartva. Ennek a rendszernek a „rendbetételét” évtizedeken át egy olyan középkorias misztériumjáték keretében végezték, ahol az állandóan változó szereplők egy minden bennfentes által ismert történetvezetéssel és szereposztással játszották el a „mellékvonalak” bezárásával való fenyegetés és a rendkívüli költségvetési juttatások megszerzéséről szóló mesét. Úgy gondolom, hogy ha a kormány nem vasúti mellékvonalak „bezárásáról”, hanem „megnyitásáról” dönt, akkor kísérletet tehetünk a rituális közlekedéspolitikát racionálissal való felváltására. És akkor mi is lesz a „mellékvonalakkal”? Hosszabb kommentárom holnap jelenik meg a komment.hu oldalán.
A ma esti RTL Klub Híradóban kb a 7. percnél kezdődik a téma, ahol engem is megszólaltattak egy rövid bejátszás erejéig.
Itt van rengeteg régi vasúti anyag, és különönsen egy, két mellékvonalas vita és mellékvonali linkek.